Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
hallo.

Ik heb een corrado vr6 met roter die ik afgelopen winter een andere moter in heb gelegd. De moter is goed draaiend uit een andere vr6 gehaald. Maar heb het probleem dat die stottert. Als die koud is loop die goed maar als die rond de 60 graden komt beging die volle bak te stotteren tot uitvallen toe. Maar als ik hem weer start is het voor 30 seconde weg en dan begin die weer. Maar als die boven de 70 graden komt is het weer weg,dan loop die weer super.

Ben er al een poos mee bezig om het te vinden wat het kan wezen. Hij is al een paar keer uitgelezen maar iedere keer geeft die aan dat er geen storing is.Heb in de tussen tijd al veel vervangen: boegie,boegiekabels,roter,bobine,klopsensors,compleet ontstekinghuis,LMM,gasklephuis en stappenmoter schoon gemaakt maar niks helpt.

Het aparte wat ik vind dat het meestal rond de zelfde temperatuur is, maar boven de 70 graden is het in 1 keer weg :? Wie oh wie heeft er een idee wat het kan wezen want ik weet het niet meer. Alvast bedankt
Ligt er nu weer een rotor blok in?
Kan de koel vloeistof temperatuur sensor zijn zoals reeds gemeld, andere waar ik aan denk ik de stationair regeling.
Als ie koud is is de "choke" actief, en als ie volledig op bedrijfs temperatuur is staat de gasklep in zijn normale positie.
En daar tussenin doet ie moeilijk, misschien ff een andere stappenmotor proberen, schoonmaken is niet altijd de oplossing.