Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door ATi
Precies, ik zou denken aan iets wat los is gaan zitten, alleen vind ik het idee wel eng! want dat zou betekenen dat iets niet goed vast gedraait is,

heb je de vliegwiel bouten met 60 Nm aangedraaid? en daarna +- op 90 graden aangehaald?
wat betreft die krukas poelie, een poelie kan defect raken, ik denk dat de kortste en goedkoopste optie is om een andere poelie erop te zetten, kost alleen wat tijd en je hebt ene dikke rammmelaar nodig en een nieuwe bout
Door RayVr6
Jup ati alle bouten zijn op moment gezet volgens bentleys werkplaats boek.

Alleen de krukas pully heb ik vast gezet met me tekker van 750nm aan slagkracht

Daar krijg ik ook die hoofdbouten mee los
Omdat ik geen geschikt borg gereedschap heb voor die pully bout..

Je zou zeggen dat ie wel goed vast moet zitten..

Maja zeker is het niet pas als het op moment staat..

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Door WietseVR6
RayVr6 schreef:Okey... Dat klopt..

Het vreemde is dat het niet zo was.. de theorie zo kloppen als ik het licht onbalans probleem direct had na het inbouwen van moeten opmerken

Toch?

Ok, dus het is niet van meteen na de revisie geweest....dan kan dat wel meevallen ja.
Wat voor riem poelie zit er op dan? de originele?
De originele is een vibratie demper die de "torsie" in de krukas opvangt van de klappen die hij krijgt als gevolg van de ontstekingen.
Kan me alleen niet voorstellen dat ie stuk is, dan zou hij ook in 2 stukken moeten liggen geloof ik :x
Door RayVr6
De originele vibratie demper zit er idd nog op.. met rubber in het midden.

Echt lastig te achterhalen. Ik ben uitgekeken ben er te lang mee bezig, dan wordt ik op een gegeven moment blind ..

Moet weer even nieuwe input krijgen.

Door ATi
RayVr6 schreef:Jup ati alle bouten zijn op moment gezet volgens bentleys werkplaats boek.

Alleen de krukas pully heb ik vast gezet met me tekker van 750nm aan slagkracht

Daar krijg ik ook die hoofdbouten mee los
Omdat ik geen geschikt borg gereedschap heb voor die pully bout..

Je zou zeggen dat ie wel goed vast moet zitten..

Maja zeker is het niet pas als het op moment staat..

ik heb daar voor een speciaal gereedschap VW-3273

ik zet die bout dan op 120 Nm vast en vervolgens rammel ik met de slagmoersleutel hem nog (ongeveer) een 45 graden aan, dat is mij vast genoeg...
Bijlagen
VW - 3273.jpg
VW - 3273.jpg (35.65 KiB) 1165 keer bekeken
Door klamath
hoe rijdt die als je 40km/h in de 5e versnelling gaat rijden? blijft het dan nog mooi rond lopen, of word het een kangoeroe? Ik verwacht zelf nog steeds eerder een iets vuile injector of slechte ontsteking als iets aan de motor zelf.

Je hebt het ook al eens geprobeerd zonder te rijden trouwens? dus stilstaande auto, in de vrij, en dan de motor naar die 1500~1800 toeren brengen en houden?
En als je tijdens het rijden het trillen hebt, en je schakelt dan naar een andere versnelling en gaat dan weer dezelfde snelheid rijden, is het dan helemaal weg?

Ik ga ervan uit dat je al uitgesloten hebt dat het snelheids afhankelijk is, maar dus zeker weten toeren afhankelijk, maar wil het toch even gevraagd hebben.
zou lullig zijn als achteraf blijkt dat het gewoon onbalans in een achterwiel oid is. (daarvan gaat ook je hele auto schudden als het erg genoeg is. )