Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door RayVr6
Hallo allemaal..

Ik heb een vraag.. mn vr6 trilt iets of wat bij de 1500 toeren.. met stil staan . in de andere bereiken niet als de auto stil staat doet ie dat. En gas geeft tot aan de 1500 toeren is het goed merkbaar het zit er sinds kort in.

Alles is verder nieuw vliegwiel en koppeling nog geen 500km oud..
Motor Rubbers aandrijfassen remmerij
Maar dan ook alles is vervangen..

Alvast bedankt
;)

Waar moet ik rekening mee houden of wat denken jullie wat het kan zijn.

Met optrekken voel ik het ook heel ietsje.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Door klamath
Vervang de bougies een keertje, zult ervan versteld staan hoeveel dat al uit kan maken. ;) Als je echt onbalans in de motor had gehad, was je de boelal lang om de orgen gevlogen, dus het zal puur een kwestie van wat minder goede ontbranding oid wezen.

weet nog wel wat het bij mijn oude blok voor verschil uitmaakte voor de stationair loop dat ik er nieuwe bougies in had gezet. :lol:
Door ATi
Ik kan me er nog niks bij voorstellen, ja je zou het zelf moeten aanvoelen... lijkt me wel een raar probleem... is je DIS bobine wel goed? en heb je het bij koude als bij een warme motor?
Door klamath
ATi schreef:Ik kan me er nog niks bij voorstellen, ja je zou het zelf moeten aanvoelen... lijkt me wel een raar probleem... is je DIS bobine wel goed? en heb je het bij koude als bij een warme motor?
Idd, of''t kunnen doorslaande bougie kabels zijn. een beetje vieze LMM etc. alles wat de perfecte regeling dwars zou kunnen zitten zal de motor normaal gesproken minder mooi rond laten lopen.

ps: woon zelf in de buurt van Almelo, misschien dat dat een beetje bij je in de buurt is?
Door ATi
Zit je krukas poelie (trillingsdemper) wel goed vast? en is die nog wel goed? :shock:

en wat voor koppelingsset heb je gebruikt? merk?
Door tempel
ATi schreef:Zit je krukas poelie (trillingsdemper) wel goed vast? en is die nog wel goed? :shock:

en wat voor koppelingsset heb je gebruikt? merk?
Nieuwe bouten gebruikt?
Door ATi
Vliegwielbouten zijn rekbouten (altijd vervangen) ook de poelie (als deze los is geweest) moet er een nieuwe bout in
Door RayVr6
XTR STAGE 3 racing cluch met aluminium vliegwiel en nieuwe drukgroep en druklager alle bouten zijn ook nieuw van het van vliegwiel en krukaspoelie

Is allemaal vernieuwd nergens op bezuinigd ...

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Door WietseVR6
Bij een trilling in het blok moet je toch gaan kijken naar de vervangen roterende onderdelen ben ik bang.
Eigenlijk moet bij een nieuw vliegwiel de boel gebalanceerd worden, al zijn deze vaak wel goed gebalanceerd op zichzelf maar dat kan alsnog problemen geven icm krukas e.d.
Ik heb toen eens een krukas af laten draaien, en daarna voor het balanceren daarvan moest die vent een zuiger, drijfstang, riem poelie en het vliegwiel met koppeling erbij hebben voor het wegen en berekenen.

Ik heb deze krukas in mijn motorblok gehad, vanwege tijdsdruk omdat ik de auto nodig had had ik toch de automaat bak er weer achter gehangen en de koppeling dus niet gebruikt.
Ik rammelde de auto uit als ik +-80 km/h reed.
Dus later heb ik die krukas er weer uitgehaald en mijn andere normale er weer in gezet, samen met de originele riem poelie en nu is het vlekkeloos.