Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Anthony82
Hoi,

Zal me eerst even voorstellen ik ben anthony 31 jaar :shock: inmiddels en trotse bezitter van een golf vr6.Zal gauw een keer fotos plaatsen van mijn vr6. zo en zo is er al een hoop aangedaan heb hem al ruim 9 jaar nu.

Maar nu het volgende hoop dat jullie me kunnen helpen sinds gister start de auto niet meer.
Allereerst wat ik kon bedenken is de startmotor of contactblokje .
Nu heb ik vandaag de startmotor bekeken en meet geen stroom op de stekker, de constante spanning op de startmotor doet het wel prima en de massa ziet er ook goed uit.
ik vermoed het contactblokje die is nog nooit vervangen geweest.
ik wou dus zeker weten of het de contactblok is en of er manier is om deze te testen.
de auto loopt wel als je hem aanloopt.

gr
Door ATi
Moet Contactblokje en of bedrading zijn, zit er een startonderbreker op?

je kan ook de stekker (die op het contactblokje zit) even los halen en dan pin 30 met 50 (startmotor) even doorlussen... als die dan wel start, is het 100% je contactblokje :lol:
Door Anthony82
Hoi ok bedankt :D zal het morgen even proberen.
Er zit idd een startblokkering op via me alarm, naar mijn weet schakeld die wel gewoon uit en aan anders denk ik dat het aanduwen van de auto ook niet werkt.
Door jon
ik zou het contactblokej vervangen. heb ik bij mijne ook laatst gedaan. veel werk is het niet. en koop een originele geen imitatie.
Door tempel
Je kunt hem wel aanduwen, zei je. Voer de door ATi geadviseerde actie maar eens uit.
Ik denk toch de start motor.
Door Anthony82
ik denk dat ik het contactblokje preventief ga vervangen heb het wel eerder meegemaakt dat ik de sleutel omdraai en dat er niks gebeurt pas na paar tellen sloeg die dan pas aan.
Ik zal vanavond even proberen wat ati zei.
Start motor lijk me toch niet aangezien ik geen stroom krijg op de de stekker maar ik loop nog keer na.
Het is dus wel aan te raden een orgineel contactblokje te halen? wou vandaag eigenlijk zon ding bij automateriaalen zaak halen kosten 16euro dealer rond de 30euro.maakt dat veel uit dan?
Door Anthony82
Goed heb het even geprobeerd wat ati zei het is dus het contactblokje want hij start dus wel doorgelust.

nu heb ik een vraag had geen poelie trekker liggen dus heb ik de stuurstang maar in zijn geheel verwijderd.nu krijg ik als nog het contactblokje er niet uit, slot zit er nog in moet deze ook eruitgehaald worden?
Door Anthony82
Kijk daar heb ik wat aan :D
contactblokje zit er in is alleen beetje klooien met de stuurstang weer terug in ze kruiskoppeling te krijgen.
Iemand nog tips daarvoor.einde stang zit soort van haak moet deze ergens inschuiven bij de pedalen had niet goed opgelet.(amateur werk #-o)
Door Anthony82
Het is opgelost auto start weer zoals het moet.Zal binnekort nog wat foto's van me vr6 plaatsen.Bedankt voor de tips.