Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Hallo mensen, gister is mij golf 4 v5 overhit geraakt,
de auto draaide even paar minuten voor de deur, en toen ik terug kwam,
kwam er rook onder de motorkap vandaan, gelijk uitgezet, en even later weer gestart,
en een stukje ermee gereden, motor liep nogsteeds als een zonnetje niks aan te merken
alleen toen ik weer thuiskwam zag ik weer stoom uit de motorkap komen. terwijl de auto gewoon op bedrijfstemperatuur was, het lijkt rondom de koppakking te komen...

graag jullie mening

auto is blijkbaar overhit geraakt doordat de fan niet meer mee draait. door een defecte sensor,

Gr

gr Nico
Nico , ik denk dat jij beter kunt blijven timmeren. :lol: Jij denkt dat de kop lekt omdat er stoomvorming onder je motorkap plaats vond, de motor is oververhit terwijl hij goed draait en de temperatuur meter geen afwijking aangaf .

Denken gaat je slecht af, voorstellen ook :wink: Welkom hier, wie bent U?
meter van de temperatuur was volledig naar rechts uitgeslagen 130graden +
even laten afkoelen totdat hij weer 90 graden was en liep gewoon goed. alleen toen ik weer terug van het ritje kwam zag ik stoom vorming rondom de kop, en ook als ik de olie dop eraf haal. komt het eruit.

misschien wat duidelijker voor je,
zal zo een voorstel topic aanmaken,

bedankt voor je reactie
Nee dat niet! geen witte rook.... ik heb geprobeerd de kap op de motor eraf te halen, maar ik krijg die boogie kapjes(of hoe dat ook heet) op de bobine niet eraf lijken muur vast te zitten,
zal wel iets verkeerds doen.. dan kan ik beter zien waar de stoom vandaan komt..
maar het komt in ieder geval rondom de kop vandaan.. mij vader neemt de auto dinsdag mee naar zijn garage om er naar te kijken hij denkt zelf dat het iets kleins is, maar ik denk dat het gewoon foute boel is en dat de kop gevlakt moet worden en een nieuwe pakking. de auto is echt erg oververhit geweest,
Net als een VR6 is ook de V5 (VR5) ook een heethoofd... dus is dat mogelijk... maar het kan ook wel een koelslang en of plastif flens (thermostaathuis) zijn die nu gaar is geworden... hulpwaterpomp kan ook nog...
Madness schreef:Hoe ziet je kvs eruit? Zwarte vlekken in je potje ook?
Wel soort van vlekken maar geen pikzwarte, volgens mij komt dat doordat ik er water in had gedaan even uit nood, om naar de pomp te rijden voor koelvoeistof... er zitten ook 2 verschilende kleuren koelvloeistof in..

heb er net nog een stukje mee gereden, om nog is te kijken waar het vandaan, komt,
terug van ritje gelijk motorkap opengedaan en hoorde koelvloeistof op het begin van de uitlaat (uitlaat spruitstuk?? :roll:)vallen daar komt dus de stoom vandaan naar boven,
dus als je voor de auto sta achter de motor.. het komt er dus vloeibaar uit...

iemand die met deze info iets kan bedenken hoor ik graag!

morgen ochtend neem me pa de auto mee, ben erg benieuwd wat het is,
Oei kvs nooit mengen dit vreet je pakkingen naar god.
Neem aan dat je de roze kleur er normaal in had (G12)?

Iedergeval is de doorstroming wel goed van je kvs?
Draai de dop eens los van je expansievat (koud) zie je dan een straaltje kvs?

Vervang zo en zo spoedig je kvs.
Is niet die slang die loopt van cilinderkop naar kachelradiateur beetje erg lek? deze slang heeft namelijk het meeste te lijden, van de hitte die uit het motorblok komt zetten...
Madness schreef:Oei kvs nooit mengen dit vreet je pakkingen naar god.
Neem aan dat je de roze kleur er normaal in had (G12)?

Iedergeval is de doorstroming wel goed van je kvs?
Draai de dop eens los van je expansievat (koud) zie je dan een straaltje kvs?

Vervang zo en zo spoedig je kvs.
Groene zat erin roze erbij gedaan. Weet niet precies wat je bedoel met dat straaltje
Als ik de KVS open doe, koud, staat er weinig druk op. Hij bouwt dus geen hoge druk op...

Zal de KVS direct vervangen als auto weer in orde is

Edit : doorstroming is goed denk ik want
Auto blijft op bedrijfs temperatuur tijdens het rijden
Laatst gewijzigd door Nicolas op 28 mei 2013, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ATi schreef:Is niet die slang die loopt van cilinderkop naar kachelradiateur beetje erg lek? deze slang heeft namelijk het meeste te lijden, van de hitte die uit het motorblok komt zetten...
Loopt deze slang ook achter het blok langs naar voren? Want achter het blok druppelt het blijkbaar
Op het uitlaat spruitstuk... Erg lek denk ik niet want het lijkt alleen maar te lekken op bedrijf temperatuur en
Ik verlies KVS maar niet veel

Nogmaals bedankt voor de reacties
Erg fijn dat jullie meedenken
Nee deze slang loopt: vanuit de cilinderkop naar schutboard (kachelradiateur)

als het goed is zit er ook een aftakking op die naar je gasklephuis loopt, je moet even rustig kijken achter het blok of je witte sporen ziet van kalk resten
Nee sl 55 amg rijder haha, hij heeft de auto naar een andere garage gebracht
Omdat hij er zelf weinig zin in had, auto is uitgelezen gaf geen foutmeldingen,
Staat geen spanning op de koel fan, zijn ze nu aan het nameten. Meer weet ik nog niet jammer genoeg
check thermostaat, koelfan-schakelaar en koelfan zelf (ook de zekering). Als hij zo heet wordt, moet je fan als een idioot draaien: alsof een vliegtuig opstijgt. Gebeurd dat niet, dan werkt iets niet zoals het hoort.