Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door STIG-078
Ik heb een vw golf 3 vr6 2.8. Het motorblok loopt wisselvallig goed.
Wanneer ik een stuk heb gereden en stil zet voor eventjes, de volgende keer dat ik hem dan start, loopt het blok stationair goed. Maar wanneer je gaat rijden valt het blok soort van dood onder de 2500 toeren, daarboven pakt tie hem wel weer op. Het lijkt wel of een van de cilinders dan niet meedoet. Het gekke alleen is dat wanneer je het blok dan weer even uit en aanzet dat het blok het weer normaal doet. Ik denk dat het ergens in de elektronica fout gaat, heeft iemand hier ervaring mee of tips wat te doen.

mvg nathan
Door jon
lees het auto dan eerst uit. en controleer je bougie, bougiekabel en ontsteking of er scheuren inzit. en maak je gasklep en het hele traject naar het luchtmassameter schoon.
Door Mars
Het lijkt erop dat hij verkeerde meetwaardes krijgt en je auto in een noodloop zet.
Maar lees hem eens uit, zoals jon al aangaf
Door Jetta-vr6
Kan best aan je bougie's bougiekabels,rotor,verdelerkap liggen mits je ene hebt zonder dis ontsteking heb deze week het zelfde gehad nieuwe rotor en verdelerkap zo goed als die nu loopt heeft die nog nooit gelope ;)
Door STIG-078
Bedankt voor de reacties. Ik heb een dis ontsteking en heb nieuwe kabels en bougies erin zitten. Er zit nieuwe olie in en het motorblok is een paar keer geflushed. De auto heb ik ook ëen paar keer laten uitlezen, maar er worden geen fouten geregistreerd. Dus hebben jullie nog meer suggesties?
Door Jetta-vr6
brandstoffilter ook al eens vervangen ??
weet niet hoelang je de auto hebt maar brandstoffilter vervangen kan nooit kwaad
Door aSyncrOon
Heb je een openluchtfilter? Je kan mss eens proberen de LMM te cleanen (heb je speciale sprays voor, zijn wel duur). Mij lijkt het dat je LMM niet altijd de correcte waardes geeft (al de rest heb je al gedaan dus...) Als je een openluchtfilter hebt die met olie bewerkt is durft dit wel eens aanslaan op de LMM, hetzelfde als je een vervangluchtfilter hebt van K&N voor in de originele luchtfilterdoos.
Door flakfazer
ik lees vaak over de bougie kabels. maar wanneer weet ik dat ze aan vervanging toe zijn? ik ga niet iets kopen voor dat ik weet dat iets kapot is.
Door tempel
Je kunt ze beetpakken met draaiende motor :lol: of als het donker is even, met draaiende motor, ze besproeien met een plantenspuit, als je vonken ziet moet je ze vervangen. Beetpakken gaat sneller en is goed voor je hart.......niet doen dus.
Door klamath
keertje over je blok zeiken terwijl die loopt. sla je steil achterover waren de bougiekabels aan vervanging toe. :lol: