Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door westertje
Het is raar maar waar. Ben gisteren met de auto bezig geweest en op één of andere manier komt het probleem niet meer naar voren. Het enigste wat ik heb gedaan is rem blokken vervangen en de uitlaat lekte iets bij een klem, dus gefixt.

Ga toch haast denken dat de relais niet meer fijn was want dat heb ik als laatste geprobeerd en de relais van de donor laten zitten. Mocht het weer komen dan meld ik me wel en laat ik het weten. In ieder geval bedankt voor jullie hulp
Door ATi
Oke! ik laat dit topic eerst wel op, als zal het wel raar zijn dat het nieuwe type relais 109 (defect zou zijn) maar goed! alles is mogelijk...
Door Mark
Ik weet niet meer waar ik dit had gelezen of gezien mbt die nieuwe 109 relais, maar het schijnt dat dit type (gevoeliger) zouden zijn voor een verhoogde spanning in het electieke gedeelte of bij piek spanning/belasting.

Met andere woorden ons vr6 rijders met een bijvoorbeeld zwaardere accu ME incl. bijvoorbeeld om ons te bedienen van een zwaarder muziek installatie. kan dus er toe bijdragen dat dit relais te veel spanning te verduren krijgt zeker als er ook een zwaardere zekering wordt gebruikt.
Door klamath
Een grotere accu levert je niet meer spanning. Die houdt alleen de spanning langer vast voordat die leeg is. Wat wel een hogere spanning veroorzaakt is een een kapotte spanningsregelaar op de dynamo.
Door westertje
Nou gisteren was het helemaal mis, zelfs het probleem met warme motor.
Kwam vast te staan de voetbal en toen begon hij met inhouden en weg te zakken stationeer. Ga je dan op het gas dan is het ook weg.

Nu klikt het raar kan het ook liggen aan mijn gasklephuis? Als ik de stekker los haal van het gasklephuis dan loopt hij net zo namelijk en daar heb ik gisteren middag ook aangezeten.

Betreft stroom dat antwoord is al gegeven. Ik heb gewoon een 130a van de corrado erop zitten die netjes 13,7 volt geeft. Hier ben ik precies mee door ervaring uit het verleden, een chineese dynamo op een auto die meer spanning dan normaal gaf. Oplossing is een paar euro voor een multi meter op je audio aansluiten.
Door westertje
Heb net het gasklephuis vervangen en dat lijkt hem wel te zijn.
Blok ligt er nu veel en veel rustiger in, kan er weer een aansteker opzetten.

Mocht het hem niet zijn dan post ik wel weer maar ik hoop dat dit het probleem is.

greetz
Door westertje
Daar komt hij dan #-o

Ging vanavond bij de oude eigenaar van de vr op de koffie, dacht kan ik gelijk kijken op de a7 wat hij doet. Elke keer als ik 130 reed hield hij in, dan maar iets rustiger rijden dacht ik. Nu was het zo dat hij ook zijn auto uit wou lezen en hij gelijk die van mij uit ging lezen. Hij kwam overal zonder moeite in, ook het abs systeem.
Ik had nooit die ecu gereset nadat ik het gasklephuis had vervangen.

Wat naar voren kwam,
Gas positie sensor
Lambda sonde
temperatuur sensor.
en een discussie over de laatste error omdat het blok niet draaide.

Hij reset de ecu, dus errors wissen en start hem weer. Geeft een paar keer gas ect doet hem uit en leest hem weer uit. Geen errors meer. Ben net naar huis gereden en dat ging zonder problemen.

Wat ik wel raar vind is dat hij met de vag power overal in kwam en ik niet met de vag-com.
Door ATi
Het ligt ook aan de vag-com versie, ik kan namelijk wel de 16 Bits Golfjes goed uit lezen! ook de ABS, maar lees ik een uit van bj 93 t/m 94 kan ik weer niet in de ABS module komen (to many comunication errors) etc...
Door tempel
ATi schreef:Het ligt ook aan de vag-com versie, ik kan namelijk wel de 16 Bits Golfjes goed uit lezen! ook de ABS, maar lees ik een uit van bj 93 t/m 94 kan ik weer niet in de ABS module komen (to many comunication errors) etc...
En in de '95er ook niet :roll:
Door westertje
Ben blij dat hij de abs module inkwam met de super vag, anders had ik misschien lang zitten zoeken naar dit probleem.

Als je een vag com stekker koopt welke versie kun je dan het beste hebben?
heb namelijk een heel goedkoop adresje ontdekt.
Door westertje
ff een update.

Zoals het eruit ziet is het probleem opgelost.
Het laatste wat ik heb gedaan is het gasklephuis en 1 slang vervangen die net bij de slangenklem iets gescheurd was, van knalpotje naar stappenmotor. (klem zat na de scheur). Zoals ik al melde hij ligt er veel rustiger er in, kan rustiger want aansteker blijft net staan.

Mocht het terug komen meld ik het wel maar mijn hoop is van niet.

Bedankt voor jullie inzet en suggesties.