Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
#256438
Dag ik ben Michell uit Utrecht,

ik heb sinds kort een golf 2.8 v6 2000 5 deurs gekocht, geheel goed onderhouden en gechipt bij de vr6 specialist.

De auto rijdt opzich heerlijk, trekt lekker op en is zeer snel BIJ KOUDE MOTOR!

Na 35 minuten rijden, veranderd de sfeer...:( De motor krijgt ietjes minder trek kracht, en verliest ook ietjes vermogen!

Wanneer de auto goed 90 graden is krijgt het beestje ook eens een groffer geluidje:P

Als ik de auto even stil zet en 45 graden is, rijdt ie weer heerlijk en soepel trekt lekker en gaat! Na 35 minuten weer het zelfde verhaal:(

Lamda is vervangen.

Motor trekt geen valse lucht want stationair blijft ie mooi lopen.

Pas geleden uitgelezen, 0 motor storingen!
Veel gezocht, maar kan het niet vinden...:(:(:( HELP!
#256439
Ik zat te denken aan:

Luchtmassameter.

als dit de 24 klepper uitvoering is, wat is de km stand? zou een opgerekte ketting kunnen zijn, je hoort/leest er wel vaker over... je krijgt dan dezelfde symptomen als jij dan omschrijft
#257774
ATi schreef:Ik zat te denken aan:

Luchtmassameter.

als dit de 24 klepper uitvoering is, wat is de km stand? zou een opgerekte ketting kunnen zijn, je hoort/leest er wel vaker over... je krijgt dan dezelfde symptomen als jij dan omschrijft
zou dit ook bij een 12 klepper kunnen?
Heb een beetje het zelfde, als hij op temperatuur is is de fut er ook uit
heb al van alles geprobeerd maar het euvel blijft.
die van mij staat op 280D+
#257781
Komt niet zo vaak voor bij een VR6 12v (oprekkende kettingen) althans ik heb dat nog nooit zo extreem meegemaakt..., dat zegt natuurlijk niet alles...

ik neem aan gezien jou km stand dat de kettingen en geleiders alwel vervangen zijn?
#257782
ik heb geen flauw idee arie, ik heb hem nu 5 jaar en ik heb nooit de geleiders vervangen maar toen ik er een nwe koppakking op heb gezet (2008)zag ik wel dat de bovendste geleider die hem op druk houd erg versleten was alleen had ik toen niet de tijd en geld voor om dat ook nog eens te doen.
Hij maakt verder geen raar geluid(behalve de spanner dan) daar heeft iemand al eens na gekeken.
Maar ben geen racer en na dat ik de geleider gezien heb doek zo wie zo rustig aan :mrgreen:
#257810
kan zoveel zijn.. bij koude motor spuit een VR6 via een vaste tabel brandstof in. als die warm is gaat die over op de lambda regeling. dus als de lambda sensor verkeerde waardes geeft, of de LMM verkeerde waardesgeeft kan die 't mengsel dermate aanpassen dat die gaat pingelen en terug regeld.
dat lijkt me bij een 12v het meest waarschijnlijk om eerlijk te zijn.
#258088
Je kan je lambda ook even los halen, en dan even zonder lambda rijden, oke je krijgt wel een storing in het storing's geheugen, maar hij gaat NIET in noodloop, hij negeert dan het signaal (wird gesperrt) en aan de hand van luchtmassa meter zal de motor gewoon goed lopen, alleen dan wat rijker als normaal, als dan blijkt dat je probleem weg is, weet je genoeg...
#258089
Heb de stekker al eens los gehad van de lambda maar vernam geen verschil en aangezien ik er ook al een andere lmm op heb gezet leek mij de ketting miss het probleem.
Hij wordt meestal sloom als hij op temperatuur is en af en toe kan ik zegge van ja er zit gang in.
Koud reageerd hij lekker op het gas maar zodra hij warm is dan mis je gewoon wat als je het gas pedaal in trapt, het is net of hij er amper op reageerd en moet je het gas diep intrappen om een beetje vlot te kunnen optrekken,tenminste wat je vlot noemt :?
#258152
Klopt, want bij het accelereren zal hij altijd rijker worden, dus boven de 1 komen

Bron: gerritspeek

Wanneer we echter willen versnellen hebben we een rijker mengsel nodig. Maximaal vermogen wordt gemaakt met een lambdawaarde van 0,85 tot 0,95 (12,5 tot 14,0 A/F met iso-octaan). Dus bij het accelereren wordt het mengsel rijker. Soms wil je zelfs een nog rijker mengsel krijgen bij acceleratie om detonatie (te vroeg ontbranden = pingelen) te voorkomen. De VAG 1.8T heeft, voor een turbomotor, een relatief hoge compressieverhouding die, vooral onder veel turbodruk, gevoelig is voor pingelen.