Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Gebruikersavatar
Door klamath
#255720
Als je de accuspanning meet bij het starten, wat doet die?
Heb je die T42 stekker (links bovenaan het blok, dikke ronde stekker.) als eens los gehaald ens choon gemaakt?
Door samzeeland
#255721
Ik had de auto weggebracht omdat ie lekte onderaan t blok bij de warmtewisselaar.

Wat zit daar in de buurt dat ook slecht lopen kan veroorzaken?
En wat er moet weggehaald worden om hier uberhaupt bij te kunnen.
Dit zodat ik dan kan volgen welke stekkers er eventueel zijn losgekoppeld en misschien vergeten aan te koppelen.
Door samzeeland
#255783
Beste heren,

Wie heeft er een kabelboom van de zekeringkast naar de motorruimte?

Ik denk dat daar het probleem zit en ook het probleem met de automaat.
Hoe moeilijk is het om daar aan te komen en hoe moeilijk is de reparatie daarvan?

En zit er iemand in de buurt of wordt het een aanhanger en dan naar Ben of evt. een andere specialist , zitten er eigenlijk uberhaupt specialisten in Zeeland die overweg kunnen met een VR6?

Groet
Door samzeeland
#255798
Ik wordt gewoon gek van die mensen hier in zeeland.

Zijn er ook mensen hier die verstand hebben van zo'n ding?

Of zitten die allemaal in het oosten en noorden???

Het is hier echt belabberd
Door samzeeland
#255905
Andere vraag.....

Wie weet er waar de massadraden zitten van alle dingen die met de ontsteking te maken hebben.... Ik ga sowieso donderdag (vandaag) Dus de bougies vervangen...

De verdeelkap nagekeken, contactpuntjes schoongemaakt, pin in de verdeelkap is ook niet lam. De kabels zijn gewoon goed... 5 maanden geleden nieuw erop gezet. Vandaag nog gecontroleerd. Rotor is ook goed.

Mocht ik na nou vervanging van de bougies het euvel nog niet hebben opgelost, zou het dan inderdaad een massakabel (tje) kunnen zijn die niet is aangesloten en die daardoor het beroerde "lopen"zou kunnen verklaren???

OF zou het m'n luchtmassameter kunnen zijn ??? Die gewoon kapot is en daarom loopt te klooien ?
Gebruikersavatar
Door jacobus
#255931
Die beroemde t42 stekker is bij mij vervangen door onze vr6 goeroe Atie , . de mijne was ook helemaal groen gecorrodeerd en de stekker zat los de draaikant zeg maar.

In jouwn geval dat de pennetjes verbogen zijn kan een groot probleem zijn en daardoor toch slecht gaan lopen waaronder niet indd op 6 pootjes

Je kan evt met een forum lid even je lmm uitwisselen om even te proberen of je lm indd kapot zou kunnen zijn.

Als je dat wel kan regelen let dan even op de ecu die moet zich zelf even inleren dus kan een beetje gaan hobbelen zeg maar
Gebruikersavatar
Door clown25
#255940
wat noem jij verrot lopen

rotor loopt altijd wat raarde dan een dis blokje

heb nog wel een losse t42 steker liggen voor je als je die nodig hebt is wel veel om sloderen
Door samzeeland
#255972
Ik heb gewerkt vandaag... geen tijd gehad om ernaar te kijken...
Zou het niet de bougiekabels kunnen zijn ???

en die kabels van de t42 lopen overal naartoe???
Ik wil namelijk kabelboom bestellen voor mijn automaat, maar ik weet niet of die ook daaraan aangesloten zit