Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door *jeanpaul*
dag mede vr6 rijders.

ik zit met een probleem wat naar mijn mening heel ernstig klinkt maar waar ik nu alweer een tijdje mee rond rijd zonder problemen ( dagelijks vervoer).
onder het rijden in de auto is ook niks te horen gewoon lekker rijden af en toe keertje door trekken niks op of aan te merken, maar onder de kap (maatje van me houd hem rond de 3000 toeren) dan hoor je een ontsettend hard knarsend/zaagend/ratelend geluid, hoe meer toeren hoe erger. kan niet precies ontdekken waar het vandaan komt alleen er is de laatste 3/4 maanden erg veel gedaan aan de 6.
volgende is vervangen komplete cilinderkop revisie+ vlakken, complete ketting revisie ori vw en een splinter nieuwe o2J versnellingbak met ander differencieel en 6 versnellingen :-) en nog veel meer maar dat is buiten de motor zelf onderblok is niks aangedaan. ik ga me nu tog een beetje zorgen maken daarover : misschien drijfstang lagers of iets in die richting :( help

greetz jeanpaul
ejj ben jaa ik heb helaas geen andere keus hoe moet ik anders op ut werk komen en het is vanaf 3000 toeren als ik daar zoveel mogelijk onder blijf :? dat lukt gelukkig nu wel met 6 versnellingen. als ik de koppeling intrap is geen verschil helaas.
revisie is gedaan ben ook een aantal keren langs geweest toen ze ermee besig waren enigste wat ik niet heb gezien is dat ze de ketting en spanners hebben vervangen staat wel allemaal op de bon maar het lijkt ook aan de kant van de ketting vandaan te komen of achter bij het blok.
ik zal proberen filmpje te maken maar kan niet beloven dat het lukt.
stationair of onder de 3000 rpm is tie super zuiver en stil. zoals de 6 hoort te klinken zeg maar :P

greetz jp
nee nog steeds geen idee ik kan niet naar het bedrijf waar ik het heb laten doen, aangezien het erg druk is op het werk en ik aankomende vrijdag op wintersport ga dus ik moet wachten totdat ik daar van terug ben. ik denk zelf iets met de onderste ketting daar komt het geluid ook vandaan, alleen ik heb komplete ketting revisie laten doen dus of het is iets anders of iets niet goed gegeaan ik ga zowieso even terug onder het rijden heb ik verder ook nergens last van. ben er inmiddels wel achter dat me koppelingscilinder en r.b. homokineet kapot zijn :evil: dus heb zowieso weer wat te doen na de vakantie :x
Door Fai
Waarom brent je niet voor aankomende vrijdag op wintersport ga de auto bij hun kan ze een week er nakijken hoe en wat
en laat het daar staan tijdens vakantie en als je terug ben van is misschien je auto klaar en daar na lekker je werk zonder extra vrij dagen op te memmen.

Gr Fai
jaa heb ik gezegt alleen ze zijn nou niet egt klantvriendelijk daarow :evil: van die simpele antwoorden denken dat ze alles van de vr6 beter weten :^o en het feit dat ik er gewoon bij wil zijn want hoe vaker en langer ik daar kom hoe vreemdere dingen ik daar zie. als ik bel en ze zien denk ik nummer weergaven nemen ze niet eens op. het vertrouwen is een beetje weg zeg maar.
maar ik heb er een hoop geld voor betaalt dus het moet gewoon geregeld worden. en anders sit er niks anders op om het maar weer zelf te gaan doen.
de reparaties die zijn gedaan kan ik ook zelf (behalve versnellingsbak) alleen geen ruimte voor en geen tijd ivm werk. kan je tegenwoordig dan niks meer goed laten doen door een garage :? :? :?
ATi schreef:VR6 is een motorblok waar ze geen zin meer in hebben (jammer genoeg) de kennis van deze blokjes gaat langzaam weg...
egt zoo ontzettend jammer weer dit het draait tegenwoordig alleen maar om de centen en iets goed netjes afleveren hebben ze gewoon schijt aan. het is zoo jammer dat ik de ruimte tekort kom om lekker alles zelf te doen. ik laat na me vakantie nog wat weten over het revisie bedrijf, en anders iemand anders om hulp vragen denk :(
haha die goeie arie, ik weet niet of hij me nog kent noujaaa kent we hebbe tijdje staan praten met vr6clubholland meeting bij tvs enginering. alleen om bij arie te komen ben k al een halve dag kwijt hij woont in groningen en ik in rdam #-o ik heb een filmpje gemaakt is niet heel goed hoorbaar maar ik krijg hem niet hier geplaatst #-o