Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door timtijger
mijn dashboard reset bij starten. en slaat vervolgens niet aan. of moeilijk.

ik heb al een aardedraad van de - van de accu naar het blok getrokken.
heeft niet geholpen.

wat zou dit kunnen zijn...
startmotor gaat wel heel goed rond.
maar zou kunnen dat die inderdaad kapot is.

het resetten van het dashboard en het slecht starten hangt zowizo samen dan?
of zijn het 2 verschillende problemen
Door tempel
Startmotor vraagt veel stroom, als accu te weinig spanning kan leveren gebeurt dit.
Heb je geen multimeter, dingen koop je voor rond de €10 bij Aldi en/of bouwmarkt.
Maar in dit geval denk ik toch de accu, heb al een paar keer precies hetzelfde gehad.
Door klamath
ídd, accuspanning kakt gewoon te ver in bij het starten. accu vrij leeg en/of kapot.
gewoon de accu even laten testen, dan weet je genoeg.
Door ATi
Idd Accu in eerste instantie, spanning mag niet onder de 8 Volt komen bij het starten, anders accu verrot, als nog kan er een massa probleem zijn, omdat de startmotor namelijk veel stroom vraagt, dus ook de pluskabel die naar de startmotor loopt en de accuklemmen na kijken en of accu polen goed schoonmaken, stroom draad naar zekeringkast is die op de pluspool er bij op zit, 6 mm rode kabel, er lopen waarschijnlijk een stuk of 2 a 3 6mm draden van de accupool
ATi schreef:Idd Accu in eerste instantie, spanning mag niet onder de 8 Volt komen bij het starten, anders accu verrot, als nog kan er een massa probleem zijn, omdat de startmotor namelijk veel stroom vraagt, dus ook de pluskabel die naar de startmotor loopt en de accuklemmen na kijken en of accu polen goed schoonmaken, stroom draad naar zekeringkast is die op de pluspool er bij op zit, 6 mm rode kabel, er lopen waarschijnlijk een stuk of 2 a 3 6mm draden van de accupool

ik heb al een extra kabel getrokken van de plus naar de startmotor.

accu zal ik nog is doormeten maar dit is al de 2e accu die erin zit..

als hij stationair draait. en ik hem stilzet om vervolgens weer te starten loopt hij even kut en valt dan weer uit.en start vervolgens weer slecht. zal het hem niet in het contactslot zitten? dat contactblokje? en is deze bij golf 3 uitwisselbaar?

waar zit de odb senser? aan de voorkant van het blok heb ik gelezen maar kan hem zo 1 2 3 niet vinden.

bvd
Door klamath
Kan ook in je T42 stekker zitten. grote ronde stekker rechts aan de zijkant van de motor. de teller krijgt z'n massa via deze stekker.
zou dus ook kunnen dat je blok een slechte masse verbinding naar de accu toe heeft.
In eerste instantie zul je dus even moeten meten.
Spanning van - accupool naar massa blok. bijvoorbeeld, die zou bikkelhard 0v aan moeten geven, doet die dat niet, heb je daar iig een overgangsweerstand in zitten.
ik heb een massakabel getrokken vanaf de - van de accu naar het blok. die ijzere ''haak'' die rechts van voor op het blok zit.

ik kan die grote ronde stekker nog is loshalen maar die had ik laatst preventief nog schoongemaakt en in de contactspray gezet..
ik meet de accu op precies 14 volt wanneer de auto draait.

auto start nu zelfs al slecht nadat hij 5 minuten stil heeft gestaan.
ik had laatst problemen met de brandstofpomp. maar ik hoor deze wel aanslaan bij het op contact zetten. (reset niet meer)

verder dacht ik dat de bedrading van de blauwe sensor niet goed zat. maar na deze goed te steken ook geen verschil... zou hij wel anders moeten gaan lopen als je deze loshaalt? dit deed hij namelijk niet
Nog geen onbelangrijke vraag ;-)

Misschien is het al opgelost maar

Vaak blijkt dat xenon en een oudere km tellerbak niet goed met elkaar overweg kunnen
De digitale klokken echter kunnen beter tegen de piek die de ballasten vragen qua stroomverbruik als je de lampen aanzet

Heb hier met mijn vorige vw ook problemen mee gehad, zodra ik me lampen aanzette was de tijd weer op 00:00
Ik heb zelf ook een oud type tellerbak en heb ook xenon gemonteerd maar heb hier nog nooit problemen mee ondervonden, heb er zelfs ook nog nooit van gehoord maar zou inderdaad goed kunnen, heb je de xenon verwijderd en weer normale units gemonteerd en getest?