Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Hallo mede Vr6 eigenaren, ik heb mijn 6je vorige week eens helemaal door geduwd en bij 230 stopte de teller. Is dit normaal ? Ik zie overal 220km/h als topsnelheid staan. Hoor het graag van jullie.
220 zal wel aardig kloppen. mat de standaard tellerafwijking zal dat idd zo'n 230 op de teller zijn. (hang er maar eens een gps/navi bij naast. :) )
veel harder zal die ook niet lopen Gerben. ;) Met tellerafwijking meegerekend zal dat akelig dicht in de buurt zitten van de originele topsnelheid van de Corrado VR6 van 235km/h. :mrgreen: wel erg netjes uiteraard.

Die van m'n pa hebben wel al op 240 gehad (op de navi.) teller stond toen ook helemaal bovenin. wou nog vrolijk verder. :? (maargoed,.. 5000 euro heeft de vorige eigenaar in dat blok gestopt aan N/A tuning. dus mag ook wel iets sneller zijn als origineel. :lol: )

Wat ik zelf zo griezelig vind aan die snelheden zijn de toeren die de motor dan draait.
Weet niet, ben er niet gerust op om een motor langere tijd zo hoog in de toeren te houden. :shock:
Ja daarom stopte ik ook bij 230. Want de motor was rond de 6000tpm aan het draaien, en omdat 5 minuten te doen is niet echt goed denk ik zo. En het is ook normaal dat mijn toerenbegrenzer bij 7000tpm is ? Hoor van sommige dat die van hun bij de 6500 zit en sommige 7000.
Van een 2.8 is origineel 6500 en van de 2.9 ligt iets hoger (6700 als ik me niet vergis.)
7000 word vaak gedaan bij chiptuning. maar heb die van mij bij het chippen op de originele 2.9 waarde laten staan.
Dan is de chip iig aangepast... maar om te weten wat er in zit, zou je de ecu eens los moeten draaien om na te kijken wat op de sticker staat van de EEPROM. Zijn genoeg slechte chips voor de VR6 in omloop geweest als ik Ronald van TVS moet geloven. (En voor zover ik kan beoordelen weet hij echt waarmee hij bezig is. )
Hmm, ja is toch een leuk klusje voor morgen avond. Ik kan er zo niks mee slopen, toch ? Parafan eraf, met 2 10er moertjes die computer los halen en dan openschroeven ? Weet iemand met welke schroeven de computer vast zit ?
Door Fai
Vr6-Limburg schreef:Hmm, ja is toch een leuk klusje voor morgen avond. Ik kan er zo niks mee slopen, toch ? Parafan eraf, met 2 10er moertjes die computer los halen en dan openschroeven ? Weet iemand met welke schroeven de computer vast zit ?

Kruisschroeven en dopje 10MM

Gr Fai
Door tempel
Carly Pellinkhof is geen onbekende tuner, ga maar eens Googelen. Niet die blonde juf.
Is ook wel eens geïnterviewd door dat race programma van RTL. Maar is vooral BMW tuner.