Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door vr6liefhebber
Hallo,
Ik heb dan geen vr6.
maar misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een golf 3 uit 1992, 1.8

nu was mijn versnellingsbak naar de klote, Hij wou niet meer achteruit en dan kwam er een heel vaag geluid., had ik een nieuwe bak gekocht,
verkeerde, was voor een 1,4/1.6 ....
Nu heb ik weer een goede bak eronder, maar nou pakt ie zijn achteruit nog niet.
Als die in zijn vrij staat in de auto zelf kan je hem op de bak niet in zijn acheruit krijgen.
Als ik hem dan in de auto zelf in zijn achteruit zet, en op de bak ook kan die dus wel achteruit!
Het gaat misschien maar op millimeter werk, maar wat moet ik nu veranderen of verstellen ???

Wie kan mij helpen...

Gr. Char :wink:
Door benvr6
Jou versnellingsbak is stang geschakelt ipv kabel bij de vr6.
Het probleem zit hem.waarschijnlijk in de koppelibgeb tussen de schakel stangen,controleer goed of daar geen speling tussen zit.

Je kunt hem anders afstelle. Door iemand in de auto de pook van links naar rechts laten bewegen dan kun hij achter de motor een stang zien draaien,als je die.los haalt en verder naar de kant van de achteruit zet zal die wel pakken.
Maar niet te ver ander denk.je dat je in de 1 zit en rij je achterligger aan

Het is moeilijk uitleggen maar hoop dat je.verder komt

Succes
Door vr6liefhebber
Nou het probleem is nog steeds niet opgelost.

Als ik de poke in de auto in zn achteruit zet, staat hij op de bak in de 1e versnelling.
maar hij vind in geen enkele versnelling de achteruit.

Wie helpt.. ?!
Door vr6liefhebber
Nou naar veel sleutelen en afstellen van t schakel mechaniek!
Heb ik er uit eindelijk een nieuw schakel mechaniek op gezet.
opnieuw afgesteld en hij deed het! ik zeg hem terug op zijn wielen en hij deed niks meer.
De volgende dag weer mee verder gegaan, het lukte weer niet die middag moesten we weg, dus die avond verder gegaan, en ik verstelde wat en Hij deed het!
dus hij rijd weer! Toch bedankt mensen!
Door ATi
Haha, geweldig dit! soms moet je gewoon door zetten! zo heb ik ook alles geleerd...
Sorry dat ik niet meer langs ben geweest, maar er waren wat omstandigheden dat ik niet even tijd kon vrij maken... en gisteren toch maar even naar de lelymeet geweest...