Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
hallo mede vr6 liefhebbers,

ik heb samen met mn neefje zn vr6 een probleem we zijn nu al een week bezig en we krijgen het niet voor elkaar.
een week geleden onder het rijden ging het schakelen steeds moeilijker.
dus ja dan ga je zoeken eerst de schakelklok maar eens goed bekeken en ook voor een andere vervangen helaas geen verschil. daarna alles opnieuw ververst en ontlucht nog geen verandering. toen we van de week weer een middag bezig waren tog maar de bak eronderuit geschroeft. en jaa hoor popnagel van de drukgroep afgebroken, hehe eindelijk wat gevonden nieuwe koppeling met drukgroep en ook gelijk het differencieel van de bak verstevigd met bouten inplaats van popnagels. alles weer netjes terug op zn plaats en eindelijk rijde. duss niet :x hij trapt de koppeling niet vrij nou hebben we vandaag allebei de koppelingscilinders vervangen en ontlucht en weer niet schakelen.
hij schakelt alleen als de motor uit staat en als je hem in zn eerste versnelling start kan je weg rijden maar weer niet verder schakelen krijgen hem dan ook niet uit zn erste versnelling.

wie kan ons met dit probleempje helpen misschien dat we iets over het hoofd zien of wat. graag reacties!

greetz jp
Dus zodra je druk op je systeem krijgt schakelt hij niet meer.

Appart probleem heb je gevoeld als je de koppelelings cilinder uit je bak haalt of die plaat waar je drukgroeplager zit wel kan bewegen (hevel)als die vast zit gebeurt er niks.

Verder lijkt het me raar dat als je druk op je systeem heb dat je niet kan schakelen tenzij je ergens iets verkeerds heb aangesloten
ja michael inderdaad ik heb nog even gegeken wat jij zij maar die hevel werkt allemaal gewoon, heel raar dus :( .

en ik heb allebei de koppelingscilinders vervangen voor nieuwe dus dat moet ook goed zijn we hebben de bak er alweer onderuit geschroeft en gaan hem denk weg brengen om effe na te laten kijken er zit waarschijnlijk toch iets niet goed in de bak zelf