Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Zoals ik bij het voorstellen al vertelde heb ik een Passat 2.8 VR6 uit '95.
Deze loopt 5 sec na starten en valt dan uit. Het 2e probleem is dat hij niet uit te lezen is omdat er een signaal zou ontbreken. Het eerste lijkt mij de startblokkering..
Het heeft verband met mekaar volgens mij en het probleem is gekomen nadat de kachelradiateur vervangen is, en alles is goed aangesloten!!
Er is een rood-zwarte connector over vanuit de bekabeling achter het kachel-paneel maar nergens is er een aansluiting waar die in zou moeten. Het is wel een geschakelde +
Iemand een idee?? Ik kom er niet achter namelijk!! #-o
Thanx!
Kon je hem voor die tijd wel uitlezen (voordat de kachelradiateur is vervangen?)
heb je ook een foto van die connector? je zegt rood zwart? is de draad rood/zwart? en de stekker zelf zwart?
Naar mijn weten hoor deze los te zitten, heb me hier ook bij mijn auto helemaal suf naar gezocht, toen bij een paar andere golfjes de airbag weggehaald en daar zat de connector origineel ook gewoon niet aangesloten.

Misschien een optie voor een ander land??

Dat je auto na een aantal seconden uitvalt ligt echt aan je startonderbreking, waarschijnlijk is hiervan dan een draad niet/niet goed aangesloten, die zou ik nog eens controleren als ik jou was.

Als je startonderbreking wel contact maakt met je computer geeft deze bij vagcom aan dat hij gewoon goed is, ook al is de bekabeling vanaf de startonderbreker naar je contact los/niet goed..
Het probleem is opgelost! Blijkbaar horen 2 bruine draadjes van het massapunt Links onder het dashboard in de 6-polige stekker van de startonderbrekings-reelunit te zitten. Bij toeval de draadjes erbij ingestoken en de motor liep weer als vanouds!!
Perongeluk met het dashboard eruit halen toch losgetrokken... :(

Nu de wagen APK klaarmaken en vlammen!!