Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door bluesliderr
hey mense,

van de week voelde ik mijn 6 een paar keer 'schokken' , me tank was bijna leeg en de brandstofpomp is de jongste niet meer dus heb het er maar bij gelaten.

vandaag ben ik zonder problemen naar me schoonouders gereden, ik wil weer wegrijden daar en looptie op 4 cilinders!

bougies en kabels zijn een half jaar oud en de DIS module is zo'n 3 jaar geleden vervangen (Meyle)
dus uitlezen en geen foutcodes, alle slangen en stekkers gechecked en alles lijkt oke, vervolgens trek ik tijdens stationair draaien 1 voor 1 de kabels van de DIS module en ja hoor! Bij de 'voorste' 2 uitgangen van de module duidelijk geen vonk en geen verschil in stationar draaien!
(bij de ander zie je duidelijk de vonken overspringen naar de kabels en de motor gaat NOG beroerder lopen)

de dis modedule heeft volgens mijn 3 aparte gedeeltes elk voor 2 cilinders, bij mij zou er dus 1 kapot van moeten zijn, ik weet dat je het niet bij elke auto zo kan controleren maar lijkt mij in dit geval wel duidelijk is dat de onsteking gewoon dood is?

kreng kost rond de 230euro bruto, de huidige ziet er nog als nieuw uit eigenlijk en heeft zeker geen scheurtjes oid, nou isie al een keer vervangen maar hoe kanie nou alweer naar de @@@ zijn?
origineel is de module van beru , ik heb nu Meyle wat mij niet een slecht atermarkt merk lijkt, kan er een andere oorzaak zijn dat de module alweer kapot is?ben namelijk niet van plan dat ding elke 3 jaarte gaan vervangen #-o
Door tempel
Koop maar gewoon een nieuwe , en dan wel een Bosch , Beru of spek de dealer en koop een Temic (ook Beru) Ik heb hetzelfde gehad met een exemplaar van Mapco , na 12000 km was hij stuk.
Door klamath
idd, die immitatie dingen zijn bagger. de eerste had het bij mij 15000 vol gehouden, toen op 5 poten gaan lopen. gemailt met de leverancier, en een nieuwe onder garantie gekregen.
die heeft het toen 2000km vol gehouden. :roll:
Nog eens gemailt, en heb toen m'n geld terug gekregen (gaf aan dat ik gewoon helemaal geen vertrouwen meer in dat merk had.)
M'n originele telefunken heeft het naar mijn weten 254000 vol gehouden (en werkt nog)
Door VentoVR
Ik heb evt nog een goede gebruikte liggen. Laat het maar weten als je interesse hebt dan kijk ik even welk merk het is. ;)
Door bluesliderr
nieuwe beru zit er op 255euro #-o nu hopen dat deze het wat langer volhoud dan die andere @@@! [-o< toch vind ik het vaag datie zo snel kapot is gegaan :evil:

deze kan dicht