Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Hallo,

ik zit met een probleem wat ik maar niet kan oplossen ik ben langs vele garage's geweest maar niks heeft geholpen en on-nodig onderdelen vervangen.

Het gaat om een golf 2.8 v6 4 motion wat begonnen is met licht haperen tussen de 2000 - 3000 toeren, golf rijdt niet op alle vermogen. toeren teller gaat snel naar de rood maar trekt niet echt lekker op! Dit is opgelopen totdat de auto vaker inhoudt en zelf gas geeft. De golf houdt ook in na het schakelen (5sec) en toeren tal zakt erg langzaam terug naar de 1000 toeren.

Auto is meer dan 4 x uitgelezen en er komt niets uit!

Bij neutraal en gas geven houd de motor (toerenteller) ook in en zakt de tourental heel langzaam weer terug.

Bij lange ritten op de snelweg etc, dan rijdt de golf ietjes beter qwa vermogen in de stad. Maar daarna komt het weer terug.

Ps: Wanner de auto koud is rijd hij als een zonnetje, zodra de auto 1 uur bereden wordt dan komen de problemen naar boven, ik wordt er helemaal gek van.

Garage's zeggen dat het iets kleins is!

Ik vermoedt dat de auto valse lucht aan trekt maar hoe ik dat kan zien weet ik niet.

Wat heb ik allemaal al vervangen:

Bougie's
Bougie kabels
Temp. Sensor
Lambdasone
Luchtmassa meter
Gasklep huis (2e hands)
Brandstof filter
Vacuum buis boven de cilinder kop.

Garage dacht aan verstopte Kat. Die heb ik er dus ook leeg gehaald.

Paar x 98 getankt, niet veel nut.

Heb een vriend gesproken die een Seat leon v6 rijdt en heeft het probleem ook gehad hij vertelde dat het ging om 4 bedradingen bij de uitlaat die veranderd moest worden, wat hij hier mee bedoeldt begrijp ik ook niet..

Wie o wie kan mij hier op helpen! Echte garage's bestaan helaas niet meer het is alleen oplichting en rijden maar!
Volgende dingen ook gecheckt?

Compressie verhouding van op alle cilinders nog wel oke?
Injectoren niet allemaal oke meer?
Brandstof pomp nog voldoende druk?
Bobine unit als die aanwezig nog oke?
Nokkenassensor nog oke?
Electrisch geaspedaal verrot als een V6 die heeft?

En voor de valse lucht het inlaat tracject is helemaal lek vrij?

Ik noem maar een paar dingen die nog in me opkomen.
hmm weer zo jonkie die ze auto kapot trapt naja het is jou auto zolang je maar geen andere meeneemt en wat overkomt :S
ik heb m al ingeleerd.. maja niet veel veranderdt..maar geeft wel aan met uitlezen..maar goed..

De auto krijgt golvend zijn vermogen soms tussen 2 en 3 duizend toeren effetjes niks en dan boem in 1 x snelheid.. en toeren teller blijft hangen en gaat heel langzaam terug. ook na het schakelen moet ik de koppeling echt 5 sec inhouden voordat de toerenteller zakt.. echt een rare storing..geloof me je rijdt je auto zo kapot als je er effe 3 dagen in rijdt.