Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Tim freriks
Hallo,

Ik heb de afgelopen weken last van een schommelend toerental en een auto die slecht start.
Het gaat om een Volkswagen polo 6n uit 1999.
Dit probleem is zich ongeveer 2 a 2.5 week ontwikkelen en veranderd constant.
Het begon met de auto die niet wou starten na mijn vermoede was de accu dood maar hij bleef het nog steeds doen. Dit in combinatie met een toeren tal dat stationair tussen de 2000 en 3000 toeren schommelt.
Dit hield op gegeven moment op tot een paar dagen later zich het probleem weer voor deed.
Slecht starten hoog toerental terwijl die stationair draait.
Inmiddels gasklephuis schoongemaakt en luchtfilter vervangen haalde alleen niks uit...
Daarbij moet ik melden dat als de auto dan eindelijk start er een beste rook pluim uit de uitlaat stuift wit soms ook zwart.
De auto is onlangs voor de apk geweest en heb daarbij de uitlaat moeten lassen, lamdazonde vervangen en de distributie riem is vervangen.
Mijn indruk?
Gasklep huis is naar de knoppen dat die of niet open gaat op het moment dat die moet starten en niet sluit als die rustig moet blijven lopen.
Ook heb ik een middel voor het reinigen voor je brandstof installatie etc. Toegevoegd.
Optie b zou het kunnen zijn dat de garage de verkeerde olie in mijn auto heeft gemikt waardoor deze slecht loopt?
Rookpluimen uit de uitlaat lijkt mij vaak een geval van verkeerde en/of te veel olie.

Ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen.
Door BlueClassic
Hoi heb ook dat geklooi met mijn golf 1 gehad.
wanneer zijn er voor het laatst nieuwe bougiekabels opgezet?
Heb uiteindelijk nieuwe bougiekabels opgezet en tot nu toe geen problemen meer gehad
Heel veel succes hoop dat je polo snel weer beter is.
Groeten Jan