Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Gmorgen mensen

Aller eerst fijne zondag allemaal !

Het volgende dus,mijn mk3 2.0 8v automaat heeft sinds 2 weken raar probleem,namelijk dat hij soms uitvalt bij de stoplichten,er gaat niks branden,gewoon in eens valt hij uit, de eerste keer start hij daarna nog goed maar als dit weer gebeurd,dan start hij bijna niet meer pas weer na 5 min of zo,pas nog grote beurt gehad,plus multiriem bij 175000 distributie bij 153000 ,hij loopt als een zonnetje maar valt dus soms uit bij stilstand i verkeer,gevaarlijk want men kan achter op klappen, niks gevonden bij uitlezen alleen 2 fouten in de clima ! gedachten sugesties van boys welkom
Ik heb sinds een week of twee een gelijk probleem. Valt uit tijdens optrekken (voor stoplicht bijv) en krijg dan melding handmatig starten. In het begin was dit in 1 keer, maar nu sta ik zeker 10 minuten te prutsen. Auto start en slaat gelijk weer af.

Al bij dealer geweest en laten uitlezen, gaf geen foutmeldingen. Gelukkig gebeurde het ook toen de monteur naar de werkplaats reed. Had een afspraak voor halverwege juni maar ga maandag de auto brengen, is zo niet mee te rijden en gevaarlijk ook. Heb het ook al aantal keer in file gehad en zojuist op het Hofplein in Rotterdam (is gelukkig niet zo druk op zaterdagmiddag :) )

Zal wanneer het is gemaakt even posten wat ze hebben gedaan.

Golf 7 (2019), diesel + DSG.
Het lijkt bij mij nu ook eindelijk opgelost.

De auto heeft een week of 7 in de garage gestaan, waarvan 2 weken bij Pon. Pon kon niets vinden maar had wel een vermoeden, echter op vermoedens gaan ze geen onderdelen vervangen. De dealer gelukkig wel en vorige week is de mechatronica vervangen van de DSG bak. Sinds de vervanging is de auto niet meer uitgevallen, dus hopen dat het hiermee is opgelost.